fredag 15. april 2011

Om takknemlighet

Lillegutt går i barnehage. En fantastisk en. Med entusiastiske førskolelærere, barne- og ungdomsarbeidere og assistenter. De er blide og positive, trygge og omsorgsfulle. Og jeg er så takknemlig, for de passer nemlig på det mest dyrebare vi har.
Vår lille gutt.

Kan man få sagt takk ofte nok? Eller inderlig nok?
Sikkert ikke. Og man glemmer det kanskje, fordi de er en del av hverdagen. Men jeg tenker ofte på det - hvor takknemlig og glad jeg er for akkurat disse fem personene er en så stor del av hverdagen hans.


Derfor skal jeg i dag levere de mest velfortjente påskeeggene til verdens beste barnehage"tanter" :)







































Det skal vel egentlig ikke være nødvendig å takke på en slik materalistisk måte, men noen ganger strekker ordene rett og slett ikke til! Og så er jeg jo veldig glad i å gi bort ting, spesielt til folk som ikke forventer det;)


Hvorfor vente til i morgen? Takk noen i dag;)

11 kommentarer:

  1. Takk for fin påminnelse. "Takk" er et ord som man absolutt burde bruke oftere, ikke bare sånn "takk for at du sendte meg saltet". Heldige "tanter".

    SvarSlett
  2. Det er kjempeviktig å takke dem,jeg føler jeg er veldig flink til å rose barnehage"tantene", men kanskje de skulle fått ett påskeegg når jeg henter guttene i dag?:)

    SvarSlett
  3. ååå, så koselig!
    ja takk, flere slike som deg:-)))
    fin fredag til deg og dine!
    klem fra Tone

    SvarSlett
  4. :)
    Dette har jeg opplevd sjøl, da jeg jobber i barnehage også.
    Tro meg det varmer og og settes stor pris på.
    I en utrolig hektisk hverdag der antall pedagoger og andre ansatte ikke har blitt fler pr.barn siden 70`tallet og hvor nye opplærings metoder og fagområder skal inn : det er en stor utfordring og en krevende jobb. Jeg tror folket der ute glemmer at "vi" faktisk ligger under utdannings dep /systemet akkurat som skolen.
    Vi får stadig høre at vi har den viktigste og mest krevende jobben.. men vi blir virkelig ikke lønnet deretter.
    Så tro meg du, den lille gode kommentaren eller det lille julekortet, påskeegget eller hva det skulle være betyr mer enn du kan ane :)

    Ha en flott dag kjære deg !

    SvarSlett
  5. Jobber selv i barnehage,å den takka vi får av enkelte til jul og sommer setter vi stor pris på. Vi føler innimellom at vi ikke strekker helt til slik vi ønsker,å da er det utrolig godt å få en slik bekreftelse på at vi gjør mer enn nok for ungene og foreldrene.

    Ha en riktig god dag,å kos dere i påsken.

    SvarSlett
  6. Ja takknemelighet er flott!!! Heldige barnehagetanter!!

    Klikk deg inn til meg og bli med i konkurransen, lykke til!!

    SvarSlett
  7. For en utrolig god idé! Vi kjøpte en konfekteske til de ansatte på barnehagen til jul, men et egg til hver er jo mye mer personlig. Snuppa skal i barnehagen mandag og tirsdag også, så kanskje vi kan lage oss et lite helgeprosjekt så kan hun få være med på å fylle eggene også :)

    SvarSlett
  8. Jeg er også som deg...Jeg eeelsker å gi bort gaver. De ansatte får til hver jul og sommer. Noe ungene har laget, noe jeg har laget, noe kjøpt. Har også jobbet i bhg i mine yngre dager, og vet hvor mye slike små oppmerksomheter varmer. Det er sååå mye lettere å gi beskjed hvis man ikke er fornøyd med noe. Spesielt med sin lille pode. Viktig å også si fra når man ER fornøyd. For man er vell stort sett det! Dette gjelder vell alt fra kollegaer, venner, familiemedlemmer osv. Jeg gir familien og svigers en liten ting i ny og ne når de passer ungene. Vil ikke at det skal være en fast gest, men gjør det for å vise at jeg setter så umåtelig pris på den hjelpen vi får. Bare å sende et kort til en venninnne i posten for å si at jeg er glad i henne...man får jo nesten aldri kort lenger nå etter at vi begynte med mail og facebook.

    Hurra for deg som deler disse tankene og setter oss andre på tanker om å ikke ta ting for gitt!!

    Fin hælg og påske te dæ og dine :)

    SvarSlett
  9. For noen kjempeheldige barnehagetanter! Jobbet i barnehage selv før, og det hadde jo vært drømmen å fått påskeegg :)

    Syns bloggen din er fantastisk fin, og har lagt den til Blogglisten min! Håper du sjekker ut bloggen min, og kanskje får lyst å gjøre det samme etterhvert. Jeg er helt ny i gamet, og har bare blogget i noen få uker...

    Ha ei kjempefin helg!

    SvarSlett
  10. Så kjekt!! Minstemann starter i barnehage nå til høsten, og har nettop fått vite at han får plass i sammen barnehage som storebror!! Der er de også bare heeelt fantastiske :D Viktig de har et godt sted å være!! :)

    SvarSlett
  11. så fint gjort!
    jeg synes nesten det er kjekkere å gi bort gaver, enn å få..og hvem liker ikke å bli satt pris på??

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails